Sommaravslutning 2023

14 juni, 2023 av Felicia Andersson

Nu är sommaren här för de flesta av våra scouter och vår första termin på länge till ända. Vissa av oss har en hajk på scoutön kvar att se fram emot.

Vi hade en fantastisk avslutning ute på Hultets dag. Det började med ett tal ifrån vår ordförande Marie Ragnér. Mötet fortsatte med invigning av scouter som inte fått halsdukar, märkesutdelning till alla små scouter i familjescouterna, märkesutdelning till Spårarscouterna som har kämpat hela terminen för att få märkena: Plåstra och tända, sedan fick alla ett tillhörighetsmärke för de som ska börja i Upptäckarna till hösten fick Upptäckarnas märke medans de som ska vara kvar i spårarna fick det tillhörighetsmärket. Alla fick även ett deltagarmärke som heter Fotspår.

Vi lekte en önskelek ifrån scouterna som vi lekt en hel del under möterna som vi har haft Under hökens vingar, sedan fick alla fika och vi avslutade med att vi gick igenom spårarnas kisa och kollade om vi kunde komma ihåg vilket möte alla saker hörde ihop med ?

Vi vill passa på att tacka alla som varit med på våra möten både familjescouterna och Spårarna, men ett extra tack till alla våra duktiga ledare och aktiva vuxna i vår organistion.

Känner du någon som är intresserad av att hänga med oss under nästa termin eller du kanske till och med vill så är alla välkomna att göra en intresseanmälan här på hemsidan under fliken Bli scout.

Är du vuxen och på ett eller annat sätt vill delta i våra verksamhet på dina egna vilkor så är det bara att höra av er till oss för mer information och frågor ?

Trevlig sommar!!