Hajk: Scoutön 2023

18 juni, 2023 av Felicia Andersson

Nu har vi avslutat en lyckad hajk ute på vår ö i sjön Sommen.

[Ett stort tack till Tranås Fjärtransport för sponsring av det fina hajkmärke.]

Under helgen har scouterna fått stöta på olika problem att lösa och även nya utmaningar som man kanske inte stöter på varje dag till exempel att gå på ett utedass. Vi har i samband med detta pratat om hygien och hur viktigt det är att tvätta händerna och att vi städade av dasset när vi först kom ut till Ön.

Vissa scouter hade hand om att städa dasset, några städade vindsyddet och runt vår lägerplats, fixade med vatten i hinkar och gjorde ett Torkställ medans några andra gjorde en diskstation.

Vi hade tur med vädret hela första dagen då det var strålande sol men under natten drog änterligen det efterlängtade regnet in. Men som vi scouter säger ”Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder!”.

Vill ni se mer av våra bilder och vad vi gjorde under vår hajk kolla gärna in vår instagram: tranasscoutkar

Med detta säger vi i ledarteamet och styrelsen glad sommar och på återseende till hösten för familjescouterna 0-7år, spårarscouterna 7-10år och upptäckarscouterna 10-12år ?